Тема уроку: Перший
раз – у перший клас!
Мета уроку:
ознайомити учнів першого класу з початком навчального процесу, сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації
навчання, учнівської активності, дисциплінованості; актуалізувати знання. Вчити робити узагальнення
та висновки. Виховувати бажання навчатися, дружити, а також комунікативні
якості.
Тип уроку:
урок-подорож
Обладнання уроку:
таблиця «Перший раз – у перший клас!», хліб, свічка, Посвідчення школяра,
ракета, планети, ранець, геометричний матеріал, пісні про школу
Перебіг уроку
І. Актуалізація навчальної діяльності учнів
1.
Привітання вчителя
Дорогі діти! Сьогодні свято – радістю
багате!
Сьогодні Ви, шановні мами й тата,
Діток своїх веселих та завзятих
До школи вперше дружно привели.
Тож, як ведеться, хочу всіх вас
привітати,
За нашим звичаєм вас буду
зустрічати.
Дарую хліб і сіль, всім на добро,
Щоб в класі тільки щастя в нас було.
Щоб в класі тільки щастя в нас було.
(вручення хліба)
Діти! Сьогодні незабутній день. Ви вперше
переступили поріг школи, тепер ми одна родина, один колектив. Саме в цю хвилину
народилася наша сім’я. Кажуть, коли народжується на світ дитина, Бог запалює на
небі свічку-зірочку, а у нас сьогодні
народилися першокласники, тож і ми запалимо свічечку. Дивіться, як гарно палає
наша свічечка-зірочка. А щоб вона була яскравою протягом усього навчання,
давайте загадаємо бажання.
2. Метод «Мікрофон»
Я підійду до кожного з вас, а Ви скажете своє
бажання. Починаю я. Я хочу, щоб наш клас
був дружнім. Продовжує…
Так, діти! Я вірю, що ми будемо жити в
мирі й злагоді, будемо більше посміхатися, гарно вчитися. А щоб ці бажання
здійснилися, давайте разом задуємо нашу свічечку.
П. Мотивація навчальної діяльності учнів
Діти! Сьогодні на першому уроці Вам буде
присвоєно звання «Учень» (Посвідчення
школяра). Щоб отримати це звання, Ви
повинні пройти випробування. Зараз ми дізнаємося, як Ви підготувалися до школи
Ш. Основний зміст уроку
1. Метод
«Мозковий штурм»
- Для чого потрібна школа? (Школа – велика
країна Знань)
- Тож помандруємо до цієї чарівної країни
.
- А на чому можна вирушати у подорож?
- Який вид транспорту найшвидший?
- Ось і наша ракета.
- Я сьогодні Ваш капітан. Всі зайняли
свої місця?
- А як гудить ракета? (У-у-у-у-!)
- Давайте пофантазуємо. Закрийте всі
оченята і уявіть, що ми зараз відлітаємо на першу планету. Увага! Рахуємо: 10,
9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1… Пуск! Полетіли!
2.
Подорож
Перша
зупинка «Планета Математика»
-
Скільки у
нас в класі учнів?
-
А скільки
хлопчиків?
-
Хто
найшвидше порахує дівчаток?
-
З яких
геометричних фігур складається наша ракета?
Метод «Математична загадка»
-
Добрий
лікар Айболить, склавши руки не сидить.
-
Черга вже
на лікування. Я за Вами! Хто останній?
Друга зупинка «Планета Мовна»
-
Готові
продовжувати подорож? Тоді летимо на іншу планету. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1…
Старт! Полетіли!
Загадка
Новий дім несу на спині.
Що за дім, хто скаже мені?
А живуть у домі тому
Книги, ручки та альбоми (ранець)
Робота в групах
-
Діти, на
парті лежить ранець. Вам потрібно
скласти його. Біля ранця лежать ручка, іграшка, цукерка, зошит, підручник,
пенал…
Загадки
1. Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитина (зошит)
2.
Язика не має, а всіх грамоти навчає (книга)
3.
Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були
(лінійка)
4. Виводить букви і слова, ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка)
5.
Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі
На папері походили, кольори свої
лишили.
Звуться палички оці кольорові …
(олівці)
Молодці діти! Це випробування Ви
витримали. Рушаймо далі, до наступної планети.
Третя
зупинка «Спортивна»
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1… Старт! Приготувалися до польоту? (Діти встають)
Фізкультхвилинка
-
Пристебнути
ремені (Діти плескають у долоні);
-
Ключ на
старт (руки вперед, робимо кругові рухи кистями;
-
Заведіть
мотори (робимо кругові рухи руками перед собою);
-
Полетіли!
(робимо довільні рухи);
-
Молодці! Добре
впоралися із випробуваннями.
3. Правила поведінки в класі
А зараз я розкажу Вам правила поведінки в класі. Для того, хто їх
знатиме й виконуватиме, відкриються усі шляхи Країни знань.
1.
Якщо в класі шум і гам,
Неможливо вчитись там
Тож ти галас не здіймай,
В класі тишу зберігай.
2. Спитає вчитель – треба встати,
Сідай, як скаже він сідати.
3. Хочеш щось розповісти –
Треба руку підвести.
4. Сиди за партою рівненько
Пиши і слухай спокійненько.
-
Діти! Які
ж правила ми засвоїли? (Ми засвоїли… Правила для учнів або Правила поведінки).
Молодці!
4. Посвята в школярі
- Тепер Вас можна вважати справжніми школярами. Саме час
розпочинати обряд посвяти в школярі.
- Увага! Увага! Прошу всіх
першокласників дати урочисту обіцянку бути працьовитими і старанними, Після
кожної строфи обіцянки Ви маєте дружно відповісти: «Обіцяємо!»
1. Буду я в школі вчитись
читати,
Гарно писати і рахувати
Буду в альбомі своїм
малювати,
Добре співати і вірші
вивчати
(Обіцяємо)
2. Книги й зошити любити,
Берегти, а не губити,
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути
(Обіцяємо)
3. Вчитись будемо сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти
(Обіцяємо)
-
Іменем Науки учням першого класу Октябрської
ЗОШ І-Ш ступенів присвоюється почесне звання «Учень» (вручення Посвідчень школяра)
-
Вітаю Вас,
діти! Ви стали учнями Октябрської школи!
ІУ. Підсумок уроку
Ось і школа. Квіти.
Квіти загойдалися вгорі.
Ті, що звались просто – діти,
Нині звуться школярі!
На цьому наше свято закінчено. Але для вас, діти, саме з нього
розпочинається цікаве і захоплююче шкільне життя.
Комментариев нет:
Отправить комментарий