суббота, 12 декабря 2015 г.

Вправи для розвитку критичного мислення учнів початкових класів
      1. Метод «Кероване читання з передбаченням» 
Після слів: «У Поліни…» вчитель ставить запитання: 
- Як ви вважаєте, що відбудеться далі? 
- Чому? 
- Уявіть, що ви – Павлик. Як би вчинили ви? 
       2. Метод «Читання в парах» (доповідач - респондент). 
Перший учень читає перший абзац. Другий - уважно слухає, а потім ставить запитання по змісту. Після цього обмінюються ролями і опрацьовують решту тексту. 
      3. Метод «Передбачення за ключовими словами» 
Запитання вчителя: 
- Про що може розповідатися в тексті,
в якому є такі слова: 
ПАРК, ПУСТИР, Д
ЕРЕВА, КВІТИ
      4. Метод «Передбачення» 
Запитання вчителя: 
- Про що може розповідатися в тексті під назвою «Весела зима»? 
    5. Метод «Міркування» 
- Спростуйте або доведіть твердження «Зима- весела пора року». 
   6 . Метод «Сенкан» 
  Завдання: 
- Скласти сенкан до слова ЗИМА. 
  ЗИМА 
  СНІЖНА, ВЕСЕЛА 
  РАДУЄ, РОЗСТЕЛЯЄ, МОРОЗИТЬ 
  ДІТИ РАДІЮТЬ ПРИХОДУ ЗИМИ 
  ЧУДОВА ПОРА 
  7. Метод «Дискусія». (Визначаємо «за» і «проти». Наводимо аргументи. Підсумок) 
Запитання вчителя: 
 Чи можна вважати Марічку трудолюбивою дівчинкою? Чому?¾ 
8.  Метод «Міркування». (Твердження. Доведення. Висновок) 
Запитання вчителя: 
 Чи могла б подія , описана в цьому тексті, відбуватися в іншому¾ 
місці? Чому? 
9. Метод «Міркування» 
Запитання вчителя: 
 Чи можна вважати розвішування годівничок у саду доброю справою школярів? Чому?
¾ 
10. Метод «Дискусія в парах» 
Запитання вчителя: 
 Чи могла подія,описана в тексті, відбуватися влітку? Чому?
¾ 
11.  Метод «Сенкан» 
Завдання: скласти сенкан до слова ВЕСЕЛКА. 
ВЕСЕЛКА 
БАРВИСТА, ЯСКРАВА 
ГРАЄ, ВИГРАЄ, ЗАЧАРОВУЄ 
ВЕСЕЛКА ПОВИСЛА НАД РІЧКОЮ 
КАЗКОВЕ КОРОМИСЛО 
3. Метод «Передбачення за ключовими словами» 
Запитання вчителя: 
 Про що може розповідатися в тексті, в якому є такі слова: хмара, річка, коромисло,земля.
¾ 
12. Метод «Міркування» 
Запитання вчителя: 
 Якби ти раптом зустрівся з автором цього тексту, про що б ти його запитав? Чому
?
13. Метод «Передбачення» 
(Після слів «Мороз дістає зі своєї торбини пензлик і малює»)
 
Запитання вчителя:
 
- Що, на вашу думку , малював Мороз і що б це могло означати?
 
3. Метод «Сенкан» 
Завдання: скласти сенкан до слова МОРОЗ. 
                                                                  МОРОЗ 
                                     КОЛЮЧИЙ,                       ДОПИТЛИВИЙ 
                            ХОДИТЬ,             ЗАГЛЯДАЄ,             ПОСИПАЄ 
                      МОРОЗ           МАЛЮЄ            ДИВНІ            ВІЗЕРУНКИ 
                                                          ЧАРІВНИК 




Комментариев нет:

Отправить комментарий