Вправи
для розвитку критичного мислення учнів початкових класів
1. Метод «Кероване читання з передбаченням»
Після слів: «У Поліни…» вчитель ставить запитання:
- Як ви вважаєте, що відбудеться далі?
- Чому?
- Уявіть, що ви – Павлик. Як би вчинили ви?
1. Метод «Кероване читання з передбаченням»
Після слів: «У Поліни…» вчитель ставить запитання:
- Як ви вважаєте, що відбудеться далі?
- Чому?
- Уявіть, що ви – Павлик. Як би вчинили ви?
2.
Метод «Читання в парах» (доповідач - респондент).
Перший учень читає перший абзац. Другий - уважно слухає, а потім ставить запитання по змісту. Після цього обмінюються ролями і опрацьовують решту тексту.
Перший учень читає перший абзац. Другий - уважно слухає, а потім ставить запитання по змісту. Після цього обмінюються ролями і опрацьовують решту тексту.
3. Метод
«Передбачення за ключовими словами»
Запитання вчителя:
- Про що може розповідатися в тексті, в якому є такі слова:
ПАРК, ПУСТИР, ДЕРЕВА, КВІТИ
Запитання вчителя:
- Про що може розповідатися в тексті, в якому є такі слова:
ПАРК, ПУСТИР, ДЕРЕВА, КВІТИ
4.
Метод «Передбачення»
Запитання вчителя:
- Про що може розповідатися в тексті під назвою «Весела зима»?
5. Метод «Міркування»
- Спростуйте або доведіть твердження «Зима- весела пора року».
6 . Метод «Сенкан»
Завдання:
- Скласти сенкан до слова ЗИМА.
ЗИМА
СНІЖНА, ВЕСЕЛА
РАДУЄ, РОЗСТЕЛЯЄ, МОРОЗИТЬ
ДІТИ РАДІЮТЬ ПРИХОДУ ЗИМИ
ЧУДОВА ПОРА
7. Метод «Дискусія». (Визначаємо «за» і «проти». Наводимо аргументи. Підсумок)
Запитання вчителя:
Чи можна вважати Марічку трудолюбивою дівчинкою? Чому?¾
8. Метод «Міркування». (Твердження. Доведення. Висновок)
Запитання вчителя:
Чи могла б подія , описана в цьому тексті, відбуватися в іншому¾
місці? Чому?
Запитання вчителя:
- Про що може розповідатися в тексті під назвою «Весела зима»?
5. Метод «Міркування»
- Спростуйте або доведіть твердження «Зима- весела пора року».
6 . Метод «Сенкан»
Завдання:
- Скласти сенкан до слова ЗИМА.
ЗИМА
СНІЖНА, ВЕСЕЛА
РАДУЄ, РОЗСТЕЛЯЄ, МОРОЗИТЬ
ДІТИ РАДІЮТЬ ПРИХОДУ ЗИМИ
ЧУДОВА ПОРА
7. Метод «Дискусія». (Визначаємо «за» і «проти». Наводимо аргументи. Підсумок)
Запитання вчителя:
Чи можна вважати Марічку трудолюбивою дівчинкою? Чому?¾
8. Метод «Міркування». (Твердження. Доведення. Висновок)
Запитання вчителя:
Чи могла б подія , описана в цьому тексті, відбуватися в іншому¾
місці? Чому?
9. Метод «Міркування»
Запитання вчителя:
Чи можна вважати розвішування годівничок у саду доброю справою школярів? Чому?¾
10. Метод «Дискусія в парах»
Запитання вчителя:
Чи могла подія,описана в тексті, відбуватися влітку? Чому?¾
Запитання вчителя:
Чи можна вважати розвішування годівничок у саду доброю справою школярів? Чому?¾
10. Метод «Дискусія в парах»
Запитання вчителя:
Чи могла подія,описана в тексті, відбуватися влітку? Чому?¾
11. Метод
«Сенкан»
Завдання: скласти сенкан до слова ВЕСЕЛКА.
ВЕСЕЛКА
БАРВИСТА, ЯСКРАВА
ГРАЄ, ВИГРАЄ, ЗАЧАРОВУЄ
ВЕСЕЛКА ПОВИСЛА НАД РІЧКОЮ
КАЗКОВЕ КОРОМИСЛО
3. Метод «Передбачення за ключовими словами»
Запитання вчителя:
Про що може розповідатися в тексті, в якому є такі слова: хмара, річка, коромисло,земля.¾
12. Метод «Міркування»
Запитання вчителя:
Якби ти раптом зустрівся з автором цього тексту, про що б ти його запитав? Чому?
13. Метод «Передбачення»
(Після слів «Мороз дістає зі своєї торбини пензлик і малює»)
Запитання вчителя:
- Що, на вашу думку , малював Мороз і що б це могло означати?
3. Метод «Сенкан»
Завдання: скласти сенкан до слова МОРОЗ.
МОРОЗ
КОЛЮЧИЙ, ДОПИТЛИВИЙ
ХОДИТЬ, ЗАГЛЯДАЄ, ПОСИПАЄ
МОРОЗ МАЛЮЄ ДИВНІ ВІЗЕРУНКИ
ЧАРІВНИК
Завдання: скласти сенкан до слова ВЕСЕЛКА.
ВЕСЕЛКА
БАРВИСТА, ЯСКРАВА
ГРАЄ, ВИГРАЄ, ЗАЧАРОВУЄ
ВЕСЕЛКА ПОВИСЛА НАД РІЧКОЮ
КАЗКОВЕ КОРОМИСЛО
3. Метод «Передбачення за ключовими словами»
Запитання вчителя:
Про що може розповідатися в тексті, в якому є такі слова: хмара, річка, коромисло,земля.¾
12. Метод «Міркування»
Запитання вчителя:
Якби ти раптом зустрівся з автором цього тексту, про що б ти його запитав? Чому?
13. Метод «Передбачення»
(Після слів «Мороз дістає зі своєї торбини пензлик і малює»)
Запитання вчителя:
- Що, на вашу думку , малював Мороз і що б це могло означати?
3. Метод «Сенкан»
Завдання: скласти сенкан до слова МОРОЗ.
МОРОЗ
КОЛЮЧИЙ, ДОПИТЛИВИЙ
ХОДИТЬ, ЗАГЛЯДАЄ, ПОСИПАЄ
МОРОЗ МАЛЮЄ ДИВНІ ВІЗЕРУНКИ
ЧАРІВНИК
Комментариев нет:
Отправить комментарий