ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ В РОБОТІ НАД ПРОБЛЕМОЮ
«ФОРМУВАННЯ САМООСВІТЕЬОЇ
КОМПЕТЕНЦІЇ УЧНІВ»
Ознаки самоосвітньої компетенції учнів
початкових класів
1. Наявність
пізнавального або соціального мотиву навчання
2. Самонавчання та самовиховання, готовність та здатність
до самоосвіти впродовж життя
3.Здатність і готовність до зміни сфери, виду і способу діяльності
4.Вміння та навички, пов’язані з навчанням, самонавчанням
і самовихованням. Вміння відтворювати та використовувати вивчене у власному
житті
5. Уміння збирати та узагальнювати інформацію, працювати
з різними джерелами
6. Контролювати
роботу за самостійно складеним планом. Уміти працювати з таблицями, опорними
схемами.Уміння збирати та узагальнювати інформацію, працювати з різними джерелами
7. Стійкий інтерес та потреба у творчих завданнях
ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ГОТОВНОСТІ УЧНЯ
ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ТЕСТ
§
вмію самостійно виконувати завдання (+, –)
§
а)так;
б)ні;
в)не завжди;
г)не замислююсь над цим.
б)ні;
в)не завжди;
г)не замислююсь над цим.
§
Я активно працюю на уроках:
§
а)завжди;
б)інколи;
в)лише тоді, коли добре знаю навчальний матеріал;
г)коли хочу отримати позитивну оцінку вчителя.
б)інколи;
в)лише тоді, коли добре знаю навчальний матеріал;
г)коли хочу отримати позитивну оцінку вчителя.
§
Готуючи домашнє завдання, я:
§
а)користуюсь
підручником та додатковими джерелами інформації;
б)тільки підручником;
в)звертаюся по допомогу до членів сім’ї.
б)тільки підручником;
в)звертаюся по допомогу до членів сім’ї.
§
Що найважливіше для тебе:
§
а)сам
процес навчання;
б)позитивна оцінка вчителя;
в)можливість самореалізуватися;
г)набуття практичних умінь.
б)позитивна оцінка вчителя;
в)можливість самореалізуватися;
г)набуття практичних умінь.
МЕТОД НЕЗАКІНЧЕНИХ РЕЧЕНЬ
Відповіді на ці запитання допоможуть з’ясувати напрямок, обрати форми і методи роботи.
Відповіді на ці запитання допоможуть з’ясувати напрямок, обрати форми і методи роботи.
§
Пропонуємо
учням продовжити речення:
§
Щоб
навчитися краще, мені необхідно…
§
Мені
необхідно розвинути в себе такі якості…
§
Це
можна зробити таким чином…
§
Набуті
на уроках… знання можу застосувати…
§
Якщо
я знатиму…, то зможу
СХЕМА, АЛГОРИТМ ДЛЯ
ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Як здобувати знання
1. Визнач мету роботи.
2. Що треба, щоб здійснити свою мету
3. З чого почати роботу?
4.Як продовжувати(алгоритм, засоби)?
6.Передбачений результат.
Самостійно вміє вчитися той
учень, який:
§
сам
визначає мету діяльності, або розуміє і приймає ту, яку ставить учитель;
§
виявляє
інтерес до навчання, докладає вольових зусиль;
§
організовує
свою працю для досягнення результату;
§
добирає
або знаходить потрібні знання, способи для розв’язання задачі;
§
виконує
в певній послідовності сенсорні, розумові або практичні дії, прийоми операції;
§
усвідомлює
свою діяльність і прагне її удосконалити;
§
володіє
вміннями й навичками самоконтролю і самооцінки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий