Вправи для розвитку
вміння слухати
Вправа 1. Учасники сідають один навпроти
одного. Завдання – дивитися в очі іншому 10 хв.
Щоб полегшити для себе це завдання, потрібно спокійно роздивлятися
обличчя учасника.
Вправа 2. Всі беруться за руки і «передають» посмішку по колу: кожен повертається до
свого сусіда праворуч чи ліворуч і, побажавши щось хороше та приємне,
посміхається йому. При цьому можна образно «взяти посмішку» в долоні і обережно
передавати її по колу, з рук в руки.
Вправа
3. Кожен учасник повинен розповісти
якусь історію. Завдання для того, хто слухає – зрозуміти її сутність,
використовуючи тільки такі прийоми спілкування: слухання, уточнення, переказ,
подальший розвиток думки співрозмовника.
Вправа 4. Кожен з учасників повинен звернутися до двох інших з проханням назвати таку
якість, яка заважає у спілкуванні та таку, що допомагає.
Вправа 5. Виконується вдвох. Стати навпроти один одного, встановити контакт очима й
читати по черзі рядки будь-якого віршу. Збилися — починаємо спочатку.
Головне — домогтися легкості все робити одночасно — тримати контакт очей,
говорити свій текст, відразу ж слухати його текст, не збиватися з тексту.
Вправа 6. Реквізит: набір розрізаних картинок за кількістю груп, набір
«корон». На кожній «короні» написаний один з поданих виразів:
«Усміхайся мені».
«Ігноруй мене» .
«Розмовляй зі мною так,
ніби мені 5 років».
«Підбадьорюй мене».
«Кажи мені, що я нічого
не вмію».
«Жалій мене».
Учитель об'єднує
учасників у групи по 5-7 осіб. Кожному він надіває на голову «корону» таким
чином, щоб той не бачив, що на ній написано («корони» виготовляють з двох
склеєних смужок білого паперу). Після цього
кожній групі дається завдання протягом 10 хв. скласти цілу картинку з розрізаних шматочків, але звертатися під час роботи до учасника своєї групи потрібно так, як написано на його «короні». Через 10 хв. усі учасники по черзі (не знімаючи «корон») відповідають на запитання учителя: «Чи сподобалось вам, коли з вами спілкувалися таким чином?» Після того, як усі висловляться, тренер пропонує учасникам зняти «корони» і вийти із своїх ролей.
кожній групі дається завдання протягом 10 хв. скласти цілу картинку з розрізаних шматочків, але звертатися під час роботи до учасника своєї групи потрібно так, як написано на його «короні». Через 10 хв. усі учасники по черзі (не знімаючи «корон») відповідають на запитання учителя: «Чи сподобалось вам, коли з вами спілкувалися таким чином?» Після того, як усі висловляться, тренер пропонує учасникам зняти «корони» і вийти із своїх ролей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий