Випереджувальне
завдання для опрацювання вдома для учнів
2 класу з природознавства до уроку № 22 на тему «Праця людей
восени»
1.
Прослухайте
розповідь учителя (у кого немає
Інтернету, батькам роздаються флешки із текстом) на платформі Гугл-клас)
Осінь – незвичайна, чарівна , дивовижна пора. Неможливо не любити осінню природу
нашого краю. А ще осінь дарує нам щедрі врожаї фруктів, овочів, зернових
культур, грибів, горіхів. В цю пору не можна марнувати часу – слід
господарювати. У полі збирають картоплю, моркву, буряки, кукурудзу.
Збирають солому для корму тваринам.У садках збирають пізні яблука та груші,
виноград. На вулицях прибирають опале листя.
2. Перегляньте презентацію «Праця людей восени»
3. Наведіть
приклади взаємозв’язків між неживою і живою природою (день коротший;
температура повітря нижче; з дерев опало листя);
4.Дайте відповідь
на питання: Коли краще збирати урожай: в
ясний день чи в хмарний, вітряний?
5.Наведіть
приклади, як пов’язані рослини і тварини (ланцюги живлення). З поданих карток
складіть ланцюжок живлення (І – горіх, білка, куниця; ІІ – лист капусти,
попільниця, божа корівка; ІІІ – трава, вовк, олень) (презентація);
6.На які групи за характером живлення поділяються
тварини?
7.Наведіть приклади
з казок, як пов’язані рослиноїдні та хижі тварини.
8. Продовжіть роботу над
збиранням матеріалу для проекту «Пташина їдальня:знайдіть загадки про пташок
Урок №
22
Тема уроку: Праця
людей восени (за технологією
«Перевернуте навчання)
Мета уроку:
·
Формувати предметні компетентності: установити причинно- наслідкові зв’язки в живій та неживій природі, у трудовій діяльності
людей; розвивати спостережливість, аналітико-синтетичні здібності, уміння застосовувати
на уроці власний досвід і здобуті раніше знання; виховувати працьовитість,
любов до природи, дбайливе ставлення до
неї
·
Формувати
ключові компетентності:
уміння вчитися: здатність виконувати в певній
послідовності розумові та практичні дії, аналізувати інформацію та робити
висновки, зосереджено слухати вчителя та товаришів, говорити не поспішаючи,
чітко;
соціальну: емоційно налаштуватися на вербальне
спілкування з іншими;
громадянську: виховувати дбайливе ставлення до природи,
праці людей.
Тип уроку:
комбінований.
Міжпредметні
зв’язки : літературне
читання, математика, українська мова.
Обладнання: ілюстративний матеріал про господарську діяльність
людей восени, зразки зернових культур; листочки для
запису ознак осені; на дошці
написаний девіз уроку: Осінь каже: «Берися до роботи, бо зима скоро
прийде».
Чому навчає приказка?
Перебіг
уроку
І.
Організація класу
Вітаю всіх
присутніх на нашому уроці, приготуйте все необхідне підручник, зошит, ручку, і
ще буде в нас один помічник «книга» яку
ми будемо доповнювати та використовувати протягом уроку
ІІ.
Актуалізація знань учні
1. Діти, яка зараз пора року? (осінь),Послухайте віршик
про осінь.
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь
край
2. Доведіть, що на даний час панує осінь. (Записати на листках ознаки осені).
2.
Вправа «Синоптична хвилинка»
-
Який зараз місяць?
-
Яке
число?
-
Тепло
чи холодно на вулиці?
-
Який
стан неба?
-
Яка
температура повітря?
-
Чи
були сьогодні опади?
3
.Рефлексія настрою.
-
Чи
сприятлива погода в нашому класі для
проведення уроку?
4. Діти, прочитайте на дошці девіз уроку: Осінь каже: «Берися
до роботи, бо зима скоро прийде».
-
Чому навчає
приказка?
4
Перевірка домашнього завдання.
-
Що
ми вивчали на минулому уроці?
-
До
якої природи живої чи неживої належать рослини? тварини ? хижі тварини?
Робота в парах.
Потрібно скласти
ланцюг живлення.




Капуста -
заєць - лисиця
Дуб -
кабан – вовк
Ланцюг
живлення починається з рослини підручник ст.59.
ІІІ.
Повідомлення теми та завдань уроку.
Діти, дома Ви
опрацювали матеріал про осінь, про працю людей восени.
Прочитайте на дошці девіз нашого уроку: Осінь каже: «Берися до роботи, бо зима скоро
прийде».
-
Чому навчає
приказка? Згодна з Вами.
-
Про що ми будемо
говорити на уроці?
Сьогодні ми з
вами будемо вивчати, які подарунки та
турботи приносить людям осінь. Ваше завдання бути уважними, старанно працювати
і запам’ятати, які справи мають люди
восени.
ІV.
Вивчення нового матеріалу
1.Робота
з малюнками
На малюнках два види винограду: дикорослий та культурний.
Де зростають
дикорослі, а де культурні рослини?
Чим вони відрізняються?
Чи може дикоросле стати культурною рослиною?
В якому творі читали про це?
(А.М’ясківський «Казка про яблуню».
2. Вибіркове
читання казки «Казка про яблуню».
3. Бесіда за змістом казки:
Як у казці виросло
деревце в лісі?
Хто допоміг дичці?(Дід)
Як дід спостерігав
за дичкою?
Коли дід пересадив
яблуньку до саду?(Восени)
Як приготував до
зимування дерева?
Висновок: Таким чином, в саду до зими дерева загороджують,
прикопують деякі сорти винограду (щоб не змерзли), щоб не обідрали кору
тварини(зайці).
4.Дослідницький
практикум.
1.Як правильно обкопати дерева восени?
Не дуже глибоко, щоб морозом не пошкодити корені.
2. Як доглянути за грядкою суниць?
Прикрити сіном чи листям, щоб не примерзало.
3. Для збереження корисних речовин і снігозатримання, як
правильно перекопати город?
Не розбивати лопатою грунтові брилі, а залишати
перекинутими
Висновок: Осінь – щедра пора року. Особливо багато дарів
в лісах, садах, городах, ланах, що дає земля. Будь бережливим хазяїном своєї
землі.
5.Побуваємо в
українця на городі та в саду.
Українці здавна відзначалися працьовитістю,
наполегливістю. В якому творі про це читали?
(Підручник літературного читання, стор.54, українська
пісня «В цьому дворку, як у вінку», виразне читання)
6 . Що збирали
люди на городі, відгадайте загадки
2.
Як зберегти врожай
овочів?
Відповіді дітей:
-
Складають;
-
Висушують;
-
Заморожують;
-
Консервують
Правильна відповідь – висушують, а потім складають в
сховище, в погреб, дотримуючись потрібної температури, бо інакше врожай погниє,
проросте.
Запитання для друга природи: Запитайте вдома, як треба
зберегти квасолю, боби?
7. Як зберегти фрукти, ягоди якомога довше?
Стиглі непошкоджені плоди не тільки варять у цукровому
сиропі, а щоб зберегти цінність плодів – їх заморожують в морозильній камері.
1.
Бланшують, обдають
окропом.
2.
Ретельно висушують.
3.
Готують торбинки
(щільні і витривалі).
4.
Плоди розподіляють
на порції і кладуть, підписуючи дату замороження.
7. Робота в групах.
1.
Складіть список
справ для мешканців села восени.
2.
Складіть список
справ для мешканців міста восени.
Відповіді
дітей.
Ось і закінчилися осінні турботи. Є час почитати,
помріяти, час розказати казку.
Завдання «Місце казкаря» (творче завдання – скласти
природознавчу казку «Як мишенята готувались до зими»)
8.Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні
боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два
присядьте.
І за парти тихо сядьте.
9.Робота в зошиті.
1 завдання (тести) (зайве - збір полуниці)
Озимина. (сл 10)
Чи розумієте ви це слово.
Що з неї виросте?
Що зроблять із зерна?
З борошна?
Зерно сіється у полі, (сл.11)

Під снігами, в борозні,
Тепло зернятку уві сні.

Із землі воно зростає.
Вступить літо у права,
Починаються жнива.
Ну, а пекар наш умілий
Хліб пече, як сонце білий.
І хазяйка залюбки,
крає хліб той на скибки.
Скибку хліба лиш сумлінним
Тим, хто трудиться відмінно

Повправляємоь його читати ( Борошно, цукор. зерно ).
2 Записати і
розповісти, чим ви допомагаєте дорослим (відносять до дошки).(сл.13) 

V.
Закріплення вивченого матеріалу
1.
Усний рахунок.


Землероб (42+26+8=76)
Садівник
(30+50=80)
2.
Гра
Наші господарі дуже вдячні за допомогу, передали вам свого врожаю, та по
дорозі до школи все перемішалося. Давайте приведемо все до порядку: овочі на
одну тарілку, фрукти на другу. Проблемна ситуація: куди віднести
МОРКВУ.
3.Хвилинка
– цікавинка
Залишилася морква. Це овоч чи фрукт? Моркву з 1991 року у Європі вважають
фруктом .У межах ЄС більше ніхто не називає її овочем. Португальці виготовляють
та продають моркв’яне варення. Бо за європейськими законами варення можна
варити тільки з фруктів.
V. Закріплення
вивченого матералу
1.
Прийом «Мікрофон»:
- Про що говорили на
уроці?
- Чим займаються дорослі восени?
- Чим діти можуть допомогти?
- Чому українці говорять, що восени і горобець багатий?
2.
Метод «Прес»:
Чи потрібно нам надмірна кількість продуктів харчування?
Чому?

Осінній прохолодний вітер дмухає на тих учнів, хто дізнався щось нове, на тих, кому сподобалась гра, на тих, хто працював біля дошки.
VI. Домашнє завдання : завдання до уроку № 22 на платформі Гугл-клас
Виконати 3 завдання
у зошиті, сторінка 21
Намалювати ілюстрацію «Праця людей восени».
Комментариев нет:
Отправить комментарий